or a certain mist for empty spaces (                                ) ou uma certa névoa para espaços vazios (             ) or a certain mist for empty spaces (                                                                ) ou uma certa névoa para espaços vazios (    ) or a certain mist for empty spaces (                                                                               ) ou uma certa névoa para espaços vazios (                                                                                                    ) 



Luís Lima
Bio 
Doutorado em Filosofia – Estética, pela FCSH / Universidade Nova de Lisboa, sob orientação conjunta de José Gil (UNL) e Antoine Compagnon (Paris 4 Sorbonne), como bolseiro da Fundação Calouste Gulbenkian. Foi também bolseiro da Fundação para a Ciência e Tecnologia no mestrado em Comunicação, Cultura Contemporânea e Novas Tecnologias pela mesma universidade. Formou-se em Ciências da Comunicação com uma tese sobre os condicionamentos mútuos entre crítica e arte. Colaborou como jornalista em diversas publicações (Volta ao Mundo, Revista National Geographic, Arte Ibérica, Arte Capital, etc.). Integra, desde 2018, o comité de organização do Fórum do Real e a Comissão de selecção e do festival de cinema Porto/Pos/Doc. É docente na Universidade Autónoma de Lisboa e na Escola Superior de Design do Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, onde lecciona Teorias da Imagem, Escrita Criativa, Estética e Escrita Literária e Comunicação e Digital Storytelling. No Departamento de Ciências da Comunicação, da UAL, é Coordenador da Pós-Graduação em Ilustração. Trabalha também como tradutor freelancer no campo do pensamento estético e poético contemporâneo (Jacques Rancière, Georges Didi-Huberman, François Truffaut, Bernard Stiegler, Marie-José Mondzain, Pierre Klossowski, Ghérasim Luca, etc.). É investigador colaborador no ICNova (Cultura, Média e Artes) e integrado no CEAA (Arte e Estudos Críticos), integrando ainda a comissão científica da CONFIA – Conferência Internacional de Ilustração e Animação.

PhD in Philosophy - Aesthetics, by FCSH / Universidade Nova de Lisboa, under the joint supervision of José Gil (UNL) and Antoine Compagnon (Paris 4 Sorbonne), as scholarship holder of the Calouste Gulbenkian Foundation. He was also awarded a scholarship by the Foundation for Science and Technology for a master's degree in Communication, Contemporary Culture and New Technologies from the same university. He graduated in Communication Sciences with a thesis on the mutual conditioning between criticism and art. He has collaborated as a journalist in various publications (Volta ao Mundo, National Geographic Magazine, Arte Ibérica, Arte Capital, Diário de Notícias, etc.). Since 2018 he has been a member of the Organising Committee of Forum of the Real and of the Selection Committee at the Porto/Pos/Doc International Film Festival. He is a lecturer at the Autonomous University of Lisbon and at the Higher School of Design of the Polytechnic Institute of Cávado and Ave, where he teaches Theories of Image, Creative Writing, Aesthetics and Literary Writing as well as Communication and Digital Storytelling. In the Department of Communication Sciences, UAL, he is Coordinator of the Post-Graduation in Illustration. He also works as a freelance translator in the field of contemporary aesthetic and poetic thought (Jacques Rancière, Georges Didi-Huberman, François Truffaut, Bernard Stiegler, Marie-José Mondzain, Pierre Klossowski, Ghérasim Luca, etc.). He is a collaborating researcher in ICNova (Culture, Media and Arts) and integrated in CEAA (Art and Critical Studies), he also integrates the scientific commission of CONFIA - International Conference on Illustration and Animation.